Bidden vanuit een bijbelvers in 4 stappen

Doe jij dat wel eens: bidden vanuit een bijbelvers? En dan bedoelen we niet alleen het ‘Onze Vader’ zoals in Mattheus 6, maar juist ook andere verzen. Bidden vanuit een bijbelvers is simpelweg de waarheid uit Gods Woord uitbidden over jezelf, mensen om je heen, of bijvoorbeeld de moslimwereld. In de blog van vandaag helpen we je hiermee op weg.

Bidden vanuit een bijbelvers

Bidden vanuit een bijbelvers mogen we doen vanuit vertrouwen dat wat in die tekst staat, voor ons persoonlijk geldt. Of voor een specifieke situatie. Neem bijvoorbeeld de volgende tekst:

Overal, tot aan de einden der aarde, zal men de HEER gedenken en zich tot Hem wenden. Voor U zullen zich buigen alle stammen en volken.’ (Psalm 22:28)

Door deze tekst mogen we vertrouwen dat de heerschappij van Jezus Christus zal worden gevestigd op de plaatsen waar Hij nog niet wordt verheerlijkt en onder de mensen die Hem nog niet aanbidden. Deze tekst kunnen we uitbidden over de moslimwereld. We mogen er op vertrouwen, dat de tekst ook voor die moslimlanden geldt. Op deze manier bidt je vanuit Gods waarheid, vanuit Gods beloften. En dat heeft kracht!

Nog zo’n tekst staat in Openbaring 15:4:

‘Wie zou U, Heer, niet vereren, Uw naam niet prijzen? Want U alleen bent heilig. Alle volken zullen komen en zich voor U neerbuigen, want Uw rechtvaardige daden zijn geopenbaard.’ (Openbaring 15:4)

4 stappen

Hieronder vind je 4 eenvoudige stappen die je helpen om te bidden vanuit een bijbelvers. Om teksten uit te bidden over jouw leven, het leven van werkers van Frontiers en over de levens van moslims.

4 stappen om te bidden vanuit een bijbelvers:

  1. Kies een vers en lees het hardop.
  2. Bid: ‘Ik geloof dat dit de waarheid is en van toepassing is op mijn leven, mijn familie en mijn relaties.’
  3. Bid: ‘Ik geloof dat dit de waarheid is en van toepassing is op werkers van Frontiers in (noem het land of de regio)’
  4. Bid: ‘Ik geloof dat dit de waarheid is en van toepassing is op moslimfamilies in (noem het land of de regio)’

Teksten om te proberen

Ben je er klaar voor om het uit te proberen? Kies eerst één van de volgende verzen uit en loop de 4 stappen door.

Sefanja 3:17 ‘De HEER, je God, zal in je midden zijn, Hij is de held die je bevrijdt. Hij zal vol blijdschap zijn, verheugd over jou, in Zijn liefde zal Hij zwijgen, in Zijn vreugde zal Hij over je jubelen.’

Openbaring 15:3 ‘Ze zongen het lied van Gods dienaar Mozes en het lied van het lam: ‘Groot en wonderbaarlijk zijn Uw werken, Heer, onze God, Almachtige, rechtvaardig en betrouwbaar is Uw bestuur, Vorst van de volken.’

2 Korintiërs 3:17 ‘Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid.’

Jesaja 61:11 ‘Want zoals de aarde haar gewassen voortbrengt, zoals een tuin het gezaaide laat ontkiemen, zo laat God, de HEER, gerechtigheid ontkiemen en glorie voor het oog van alle volken.’

Bedankt dat je met ons meedoet in het uitbidden van Gods beloftes over de moslimwereld! We hopen dat een mooie toevoeging is je gebedsleven. Wil je (gebeds)ervaringen met ons delen of heb je ook een mooie tip voor gebed? Stuur ons een mailtje: info@frontiers.nl

Ons gebedsinitiatief ‘Omarm een Volk’ focust zich helemaal op gebed voor de moslimwereld. Meer weten? https://www.frontiers.nl/omarm-een-volk/

Maandelijks vergelijkbare verhalen in je mailbox ontvangen? Meld je hier aan!